Peltzin matka Thaimaan kautta Taiwaniin

Thaimaa 8.1.-26.2. // Taiwan 26.2.-1.7.

maanantaina, toukokuuta 07, 2007

Synttäritviikonloppu tuli vietettyä Hua-Linissä ja Taroko Gorge -luonnonpuistossa. Lauantaina oli vielä yks luento, jonka jälkeen lähdettiin ruotsalaisen vaihtarin, Louisen kanssa juna-asemalle. Ensimmäinen lippuluukun täti pisti lapun luukulle juuri ennen meitä. Varmaankin pelästyi ulkomaalaisia ja päätti selvitä tilanteesta näin näppärällä konstilla. Siirryttiin viereiselle luukulle jonottamaan. Mimmi vilkuili meitä epäluuloisen näköisenä ja näytti selvästi muka-työskentelevän. Odotti siis, että saadaan lippumme, jotta voi avata taas oman tiskinsä ja alkaa tehdä oikeasti töitä. Mitäpä tuosta saatiin liput, vaikka myyjä ei puhunutkaan sanaakaan englantia.

Päädyttiin odotteleen junaa, mutta ei oltu oikein varmoja miltä raiteelta meidän juna lähtee. Muutamat avuliaat paikalliset meitä neuvoivat, kaikki eri suuntiin, ja lopuksi ei todellakaan päädyttiin siihen 1-luokan junaan mihin oltiin ostettu liput, vaan 3-luokkaan ilman paikkalippuja ja matka kesti 3 tunnin sijasta 4,5 tuntia. No tämä ei kyllä varsinaisesti haitannut.

Hua-Linissä lähdettiin etsiin hotellia, minkä tytöt olivat varanneet kun olivat saapuneet aikaisemmin päivällä kaupunkiin. Niin, olin matkassa siis 5 vaihtaritytön kanssa. Hotelli löytyi, ja jäätiin Louisen kanssa venaileen että muut tulee biitsiltä hotellille. Tässä välissä oltiin tietysti skandinaaviseen tapaan käyty tutustumassa jo läheiseen viinakauppaan, mistä löysinkin vihdoin Lagavulin viskiä. Enpä sitä olekaan kuin vasta vuoden verran etsinyt.

Illalla käytiin kaupungilla syömässä ja baarissa juomassa oluet. Jossain välissä tytöt myös olivat ostaneet pullon shampanjaa mikä siten korkattiin illalla hotellihuoneessa. Sunnuntaina sitten syntymäpäivääni vietettiin Taroko Gorgen aika upeissa maisemissa ja puolen yön aikaan oltiin takaisin Taipeissä.

Tarokon maisemia...

Temppeli vuorilla.

Alex ja Louise tähyilee alas kanjoniin.

Tekstiä seinässä. Tarkoittanee jotain.

Lisää Tarokon maisemaa...

Paluumatkalla Tarokosta Hua-Liniin poikettiin yhdellä biitsillä ja hengailtiin siellä hetken.

Tarokon retken jälkeen meille jäi 5 tuntia aikaa ennen junan lähtöä, joten otettiin taksi ja mentiin Hua-Linissä puistoon. Unohdettiin käydä 7Elevenissä ennen taksin ottamista, joten jouduttiin tyytymään pelkästään maisemien katseluun.

Harvinaisen valveutunutta porukkaa, sillä yleensä kun näkee koko perheen yhden skootterin kyydissä ainoastaan kuljettajalla on kypärä. Ja tämä on siis erittäin yleinen näky Taiwanissa.

Tänään maanantaina kävin sit vetääs pidemmän juoksulenkin, joka olis pitäny treeniohjelman mukaan juosta eilen, mutta sattuneesta syystä se ei oikein käynyt päinsä. 21km ja aikaa kului 2h20min. Juoksu ei kulkenut kuitenkaan ihan parhaalla tavalla. Ei pitäisi kyllä lähteä lenkille heräämisen jälkeen ainakaan muutamaan tuntiin. Alkumatkasta ärsytti kovastikin. Ei juokseminen, mutta kaikki muu. Ulkona oli lisäksi noin 30-astetta lämmintä. Juoksin liian kovaa, joten kun lenkki oli ohi olinkin aika puhki. Tuo oli ensimmäinen pidempi lenkkini täällä, joten siihen nähden voin olla ihan tyytyväinen. Ensi kerralla vaan vauhtia pois reilusti.

1 Comments:

• At 2:29 ap., Blogger Mika said…

Myöhäiset synttärionnittelut =) 20km lenkkejä?? Lenkit lyhyemmäks ja heti ettei lihakset sula =P